Program Hedefleri
İngiliz Dili Eğitimi yüksek lisans programından mezun olanlar aşağıdakileri yapabileceklerdir:

  1. İngiliz dili eğitimi teorileri, öğretim yaklaşımları ve uygulamalı dilbilim alanlarında ileri düzeyde bilgi sahibi olmak.
  2. Nitel ve nicel metodolojileri uygulayarak dil eğitimini eleştirel bir şekilde değerlendirmek ve araştırma yapmak.
  3. Psikodilbilim, öğretilen ikinci dil edinimi, pragmatik ve metin çalışmaları alanlarından elde edilen bilgileri etkili öğretim uygulamalarına entegre etmek.
  4. Dil sınavları ve değerlendirmelerinde etik, adalet ve güvenilirlik ilkelerini uygulamak.
  5. Çeşitli eğitim ve kültür bağlamlarında öğretimi bireysel öğrenen farklılıklarına uyarlamak.
  6. Teknoloji destekli öğrenme araçlarını ve kaynaklarını kullanarak yenilikçi dil öğretim uygulamaları tasarlamak ve uygulamak.
  7. Düşünsel uygulamalara katılmak ve İngiliz dili eğitimi mesleki gelişim topluluklarına katkıda bulunmak.
  8. Ulusal ve uluslararası düzeyde akademik yazılar ve sunumlar yoluyla bilimsel bulguları etkili bir şekilde iletmek.
  9. Kültürlerarası duyarlılık sergilemek ve kapsayıcı, öğrenci merkezli dil eğitimine katkıda bulunmak.
  10. İngiliz dili eğitimi alanının ilerlemesine katkıda bulunmak için yaşam boyu öğrenme ve doktora düzeyinde çalışmaları sürdürmek.

Program Öğrenme Çıktıları  – Bologna / TYYÇ Düzey 7 ile Uyumu

Kategori Tanımlayıcı (Düzey 7) Program Öğrenme Çıktıları (PLOs)
Bilgi Alanındaki uzmanlık düzeyinde, ders kitapları, uygulama araçları ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. 1. İngiliz Dili Eğitimi kuramları, öğretim yaklaşımları ve uygulamalı dilbilim alanlarında ileri düzeyde bilgi sergiler.
2. Psikolinguistik, yönlendirilmiş İDÖ (İkinci Dil Edinimi), edimbilim ve derlem dilbilimi kavramlarını açıklar ve İngiliz dili eğitimi uygulamalarıyla ilişkilendirir.
3. Dil eğitiminde araştırma ve ölçme-değerlendirme süreçlerinde etik ilkeleri tanımlar.
Beceriler Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
Uzmanlık gerektiren çalışmaları bağımsız olarak yürütür.
Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, verileri yorumlar.
4. İngiliz dili eğitimi alanında nitel, nicel veya karma yöntemler kullanarak bağımsız araştırma tasarlar ve yürütür.
5. Alandaki araştırmaları eleştirel biçimde analiz eder ve değerlendirir.
6. Derlem araçlarını, teknoloji destekli dil öğrenme uygulamalarını ve ölçme-değerlendirme tekniklerini sınıf içi bağlamlara uygular.
Yetkinlik – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Alanında sorumluluk alır, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve karmaşık sorunları çözer. 7. Bireysel farklılıklara ve çeşitli öğrenci ihtiyaçlarına uyarlanmış etkili dil öğretimi ve ölçme-değerlendirme uygulamaları tasarlar.
8. Karmaşık dil öğretimi sorunlarına yenilikçi ve araştırmaya dayalı çözümler geliştirir.
Yetkinlik – Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve kendi öğrenmesini yönlendirir. 9. Sürekli mesleki gelişim için yansıtıcı öğretim ve araştırma uygular.
10. Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve doktora düzeyindeki çalışmalara hazırlanır.
Yetkinlik – İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alan içi ve alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarıyla aktarır.
Avrupa Dil Portfolyosu C1 düzeyinde yabancı dilde iletişim kurar.
11. Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası akademik ortamlarda etkili biçimde sunar.
12. Disiplinler ve kültürler arası iş birliği yapar, kültürlerarası yetkinlik sergiler.
Yetkinlik – Alana Özgü / Mesleki Yetkinlik Verilerin toplanması, yorumlanması ve yayılmasında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri dikkate alır. 13. Araştırma ve mesleki uygulamaların tüm aşamalarında etik standartlara bağlı kalır.
14. Kapsayıcı, öğrenci merkezli ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip İngiliz dili eğitimi uygulamalarına katkı sağlar.

Not: Program hedefleri 10 adet olarak belirlenmiştir. Fakat Bologna Süreci ve TYYÇ Seviye 7’ye uyarlama sürecinde, bazı hedeflerin birden fazla kategori ve tanımlayıcı ile örtüştüğü görülmüştür. Bu nedenle, başlangıçta 10 olarak tanımlanan hedefler tabloda ayrıştırılarak 14 öğrenme çıktısı olarak sunulmuştur.

Son Güncelleme: 18 Eylül 2025

18 Eylül 2025, Perşembe 0 kez görüntülendi